SM5L miekkailun rankinguudistus kommenttikierrokselle seuroille

8.3.2024 SM5L Miekkailun rankinguudistus 2024–2025 -kokonaisuus on nyt lähetetty kommentoitavaksi seuroille, liiton päävalmentajille ja O-A-B-valmennusryhmien urheilijoille. Pyydämme seurojen puheenjohtajia jakamaan materiaalin myös seurojen huippu-urheilijoille, urheilijoille ja valmentajille. Toivomme palautetta seuroista mahdollisimman kattavasti.

SM5L-rankinguudistuksen tavoitteena on selkeämpi ja kaikkia käyttäjiä paremmin palveleva ranking.

Suomen miekkailu- ja 5-otteluliitto ylläpitää urheilijoiden rankingia. SM5L-rankingjärjestelmän uudistustyö aloitettiin V40-V70-rankingista, joka otettiin käyttöön 2018–2019. SM5L Kansallinen kilpailutoiminta -työryhmä on valmistellut esityksen miekkailun muiden rankingien osalta.

Rankinguudistuksen valmistelutyöhön sisältyy KKT:n laatima rankingsimulaatio, missä testataan uusien pistetaulukoiden toimivuutta. Rankingsimulaatiolla KKT haluaa varmistaa ja todentaa miekkailijoiden tasapuolisen ja reilun kohtelun ja osoittaa rankinguudistustyön läpinäkyvyyden.

Kerro meille parannusehdotuksesi ja ole mukana kehittämässä SM5L-rankingjärjestelmää.
Palautelomake: https://forms.gle/gRdnKuPDhPduHn9W8

PYYDÄMME PALAUTTEEN JA MUUTOSEHDOTUKSET 31.3.2024 MENNESSÄ

SM5L Miekkailun rankinguudistusta esiteltiin liiton järjestämässä webinaarissa 27.2.2024.
Miekkailun rankinguudistus -webinaarin tallenne >

SM5L