SM5L kevätkokouksen 2024 päätökset

9.4.2024

Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliiton sääntömääräinen kevätliittokokous pidettiin 7.4.2024 ns. hybridimallilla, joka mahdollisti kokoukseen osallistumisen sekä Sporttitalolla että etäyhteydellä Teamsin-välityksellä.

Kokouksen puheenjohtajana toimi Terho Mustonen ja sihteerinä toiminnanjohtaja Minna Lehtola. Kokouksessa oli läsnä yhteensä 10 jäsenseuraa (Espoon Miekkailijat, Habda, Helsingin Miekkailijat, Hyvinkään Miekkailijat, Kuopion Miekkailijat, Kuopion Meikkailuseura, Mikkelin Miekkailijat, Nykyaikainen 5-ottelu Hämeenlinna 52, Turun Miekkailijat ja Ylioppilasmiekkailijat) ja 62 % (73/118) kaikista jäsenseurojen äänistä.

Kokouksessa käsiteltiin SM5L Yhdistyssääntöjen mukaiset sääntömääräiset sekä muut kokouskutsussa mainitut asiat.

Sääntömääräisesti kokouksessa esiteltiin vuoden 2023 vuosikertomus ja tilinpäätös sekä tilintarkastajan lausunto. Liiton kevätkokous vahvisti vuosikertomuksen ja tilinpäätöksen sekä myönsi vastuuvapauden liiton hallitukselle ja toiminnanjohtajalle. Kokous myös päätti tavasta, jolla liiton syyskokouksessa tehtävien hallitusvalintojen lajiedustus määritetään (ei muutosta).

Kokouksen muut asiat kohdan esitykset vahvistettiin jäsenseurojen toimesta:

• Hallituksen esitys seuratueksi 2024 (muutosesitys):
    • "Liitto maksaa vuosittaiseen seurakyselyyn annetussa ajassa vastanneille jäsenseuroille seuratukea 5 euroa / lisenssi. Seuratuki maksetaan toteutuneen kauden (2023-2024) aikana seuran jäsenien SuomiSportista lunastamien koko kauden kansallisten harraste-, kilpailu- ja toimitsijalisenssien mukaan. Seuratukimaksut suoritetaan seuroille syksyllä lisenssikauden 2023-2024 päätyttyä."
  • Hallituksen esitys SM5L lisenssikauden muutokseksi (muutosesitys):
    • "SM5L lisenssikausi muutetaan alkavaksi 1.8. ja päättyväksi 31.7. alkaen kaudesta 2024-2025. Suomen Miekkailu- ja 5-otteluliiton lisenssikausi on elokuun ensimmäisen ja heinäkuun viimeisen päivän välinen aika."

Kevätkokouksen yhteydessä luovutettiin Katterin Miekka Paula Soitialalle tunnustuksena hänen pitkäaikaisesta ja ansiokkaasta urheilu-urasta sekä toiminnasta valmantajana ja seura-aktiivina liiton molempien lajien parissa. Lue lisää tästä >

Lisäksi liiton puheenjohtaja Joonas Lyytinen tiedotti aiheesta Olympiakomitean yhteisten palvelujen ja verkostorakenteen selvittämistyöryhmä

SM5L Kevätkokous 2024 esitysmateriaali luettavissa tästä >

Ladattavat tiedostot: